כרטיסיות ההכוונה שפיתח גולדנברג פסי המשמשות כשפה אוניברסאלית לפיתוח אוריינות

במערכות האינטראקטיביות הרבות שפיתחתי במהלך עשרות שנים, שמתי דגש על פיתוח שפה משותפת באמצעות כרטיסיות הכוונה המשולבות בפעילויות האינטגרטיביות באמצעות האמצעים המוחשיים המגוונים והכלים הטכנולוגיים השונים.

המגוון העצום של הכרטיסיות המאתגרות, המאופיינות באיורים המותאמים לפעילויות ולגילאי המשתמשים, הוכח כאמצעי התורם לפיתוח כישוריי אוריינות אצל הילדים החל מהגיל הרך שבבסיסו, פיתוח מיומנויות קריאה וכתיבה ותרגומם לכלים מתרימים שימושיים הקשורים, ברכישת מיומנויות הבעה, הבנת הנקרא והבעה בכתב.

דוגמאות לכרטיסיות הכוונה שפיתח גולדנברג פסי

התפיסה הפדגוגית הכוללת והפעילות הקבוצתית במערכות הלמידה האינטראקטיביות שפיתחתי באמצעות כרטיסיות ההכוונה ושילובם האינטגרטיבי באמצעים המוחשיים ובלומדות ה"חכמות", מקנה לילדים מגוון רחב של יכולות תקשורתיות בינאישיות הכוללות בין השאר: מיומנויות הקשבה, התבוננות, האזנה, דיבור ומיומנויות חברתיות חשובות.

דוגמאות לכרטיסיות הכוונה שפיתח גולדנברג פסי

במהלך פיתוח שיטת הלמידה הייחודית באמצעות מערכות הלמידה האינטראקטיביות הראשונות מסוגן בעולם שפיתחתי, המשלבת כלים טכנולוגיים בתהליכי הלמידה, שמתי דגש בשילוב הקניית האוריינות הדיגיטלית באמצעות המחשב ומערכות טכנולוגיות נוספות עם כלים ייעודים, התורמים להקניית כישורים הכרחיים בפיתוח החשיבה והיצירתיות ושילובם בעולמות התוכן המגוונים.

תוצאות המחקרים בארץ ובעולם שחקרו את תרומת סביבות הלמידה ויעילות המערכות שפיתחתי המשלבות שליטה בטכנולוגיות תקשורתיות ועיבוד מידע, מעידות חד משמעית, שהיכולות המוקנות לילדים החל מהגיל הרך בכישורי אוריינות, כישורים מתמטיים, כישורי מרחב ואחרים, מוכחות ומשמעותיות ביותר לעומת כל שיטת למידה אחרת.

דוגמאות לכרטיסיות הכוונה שפיתח גולדנברג פסי

בעידן המודרני המשתנה תכופות, מושג האוריינות מתפתח בהתאם להיצע של האמצעים הטכנולוגיים הזמינים לילדים.

אורח החיים משתנה במהירות, בהתאמה, העוסקים בפיתוח סביבות, שיטות ומערכות למידה לילדים, מחויבים למצוא את המינון המאוזן בין שילוב בטכנולוגיות מידע ותקשורת, לבין שימור פיתוח האוריינות באמצעים מוחשיים, גורם מרכזי שימשיך להוות נדבך תורם בתפקוד חברתי מוצלח.

כתבו תגובה