תחומי הכשרים והמיומנויות הנרכשים במרכז האינטראקטיבי לזהירות ובטיחות בדרכים שפיתח גולדנברג פסי – חלק א

מטרת המרכז, להכשיר את דור העתיד, להתנהגות עתידנית נכונה, כהולכי רגל זהירים, רוכבי אופניים המודעים לסביבה התעבורתית ונהגים המצייתים לכללים, להנחיות ולחוקים מתוך מודעות שנרכשה מהפנמת כללי תרבות התנהגותית וחשיבה קיימים ועתידיים.

פעילות אינטראקטיבית של תלמידים במערכת ה – Action KID, המשולבת במרכז האינטראקטיבי לזהירות ובטיחות בדרכים שפיתח גולדנברג פסי

יעילותו הברורה של המרכז האינטראקטיבי לזהירות ובטיחות בדרכים שפיתחתי, בהפנמת החומרים הדידקטיים בתחום, ויישומם להלכה, פורסמו במספר מחקרים שנערכו בארץ ובעולם.

כל התכנים הייעודים המיושמים במרכז, פותחו בשילוב הגף לבטיחות בדרכים במשרד החינוך, ושילובם אינטגרלי בתוכניות הלמידה הבית ספריות נעשה באמצעות מדריכות ייעודיות לבטיחות בדרכים, המלוות את התלמידים בפעילות במרכז.

 

מטרות על בפעילות

• טיפוח דפוסי התנהגות בדרכים נאותים.
• התנהגות נכונה של הולך רגל, רוכב אופניים ונהג.
• הכרת תמרורים וציות להם.
• הגברת המודעות למצבים לא צפויים, פיתוח ערנות וכושר ריכוז.
• טיפוח הרגלים ומיומנויות מקיפות.
• טיפוח היכולת לקבלת החלטות מועילות במצבים שונים בדרכים.
• הקניית מיומנויות לשימוש בסביבה תעבורתית.
• טיפוח אחריות אישית למניעת תאונות דרכים.

סביבת הלמידה האינטראקטיבית המרכזית שפיתח גולדנברג פסי

תחום הכשרים והמיומנויות הכללי

• טיפוח זיכרון חזותי.
• פיתוח התפיסה החזותית.
• פיתוח יכולת איתור מידע שימושי.
• פיתוח יכולת התמצאות במרחב.
• פיתוח יכולת חשיבה מרחבית.
• קידום היכולת לקרוא ולפענח מושגי מרחב המיוצגים בהסמלה.
• פיתוח יכולת השוואה.
• פיתוח יכולת חשיבה רב כיוונית המחייבת בחינת אלטרנטיבות ובדיקתן.
• פיתוח יכולת להתמודד עם שינויים בזמן אמת.
• פיתוח יכולת פתרון בעיות.
• פיתוח היכולת לגלות ולבחון חוקים ועקרונות.
• פיתוח יכולת בחינת אלטרנטיבות והשלכותיהן.
• קידום היכולת לפרש ולארגן נתונים ממקורות מידע שונים במגוון צורות.

 

תחנות פעילות אינטראקטיביות במערכת ה – Action KID המשולבת במרכז לזהירות ובטיחות בדרכים שפיתח גולדנברג פסי

 

כתבו תגובה