המחקר המשותף עם פרופ' פנינה קליין

פרופ' פנינה קליין, משמשת פרופסור מן המניין בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן, ראש התוכנית ללימודי התפתחות הילד ומנהלת מרכז בייקר לחקר ילדים עם קשיי התפתחות. פרופ' קליין חברת המועצה להשכלה גבוהה מ-2002, ובעבר שימשה יושבת ראש הוועדה לחקר הגיל הרך של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

הרצאתי באוניברסיטת בר אילן, במסגרת בית הספר לחינוך המסלול לגיל הרך, לתואר ראשון, בנושא הטמעת טכנולוגיות חינוכיות במוסדות חינוך.

המערכת האינטראקטיבית לגיל הרך ולבעלי צרכים מיוחדים שפיתחתי, הועמדה לרשותה של פרופ' קליין, במטרה לערוך מחקר השוואתי מקיף, בין ילדים שאובחנו כבעלי פיגור ובין ילדים מחוננים, במרכזו, הפנמת ויישום מיומנויות למידה ורכישת, כישורי חיים.

במהלך המחקר עוזרות מחקר של פרופ' קליין ועובדות מקצועיות מטעמי, עקבו אחרי הילדים משתי קבוצות המיקוד הן במהלך הפעילויות הלימודיות באמצעות המערכת והן במסגרות בהן למדו באופן סדיר.

מערכת הלמידה האינטראקטיבית הראשונה בעולם לגיל הרך שפותחה ע"י גולדנברג פסי המערכת שווקה ב – 42 מדינות ב – 20 שפות

המדדים שהוגדרו ונבחנו במהלך המחקר, הושוו לקבוצות יעד נוספות של תלמידים בעלי יכולות זהות, שלמדו במסלול מקביל, ללא שימוש במערכת הלמידה האינטראקטיבית ובפרק זמן זהה. מסקנות המחקר, הצביעו באופן בולט על היתרונות המשמעותיים בשיטת הלמידה שפיתחתי, לעניין צמצום הפער בצורה ניכרת ביותר, בין הקבוצות, בכל הקשור להפנמת ויישום מיומנויות למידה.

תוצאות המחקר מצביעות, על היתרון העצום בשיטת הלמידה הרב שלבית, המאפיינת את הפעילות במערכת האינטראקטיבית:
– למידה פרונטאלית – באמצעות העזרים המוחשיים.
– למידה אבסטרקטית – לומדה חכמה/מחשב.
– העברה מדו מימד למוחשי וההיפך – עזרים + מחשב.

שיטת הענקת המשובים הרב שכבתית בתהליכי הלמידה במערכת, הוכחה בתוצאות המחקר, כשיטה היעילה ביותר, בהגברת מוטיבציית הלמידה, חיזוק הביטחון העצמי והעצמת יכולת ההפנמה.

פרופ' קליין הציגה בכנס ביפן את תוצאות המחקר.

חלק מעשרות אלפי המערכות שנמכרו ועדיין נמכרות בעולם, בעשרות מדינות, מותקנות במרכזים הייעודים שפיתחתי שמטרתם, פיתוח גאונות ואינטליגנציה, אצל ילדים.

כתבו תגובה