מחקרי בנושא פיתוח גאונות ואינטליגנציה – חלק שמיני

–> לקריאת החלק הקודם

תוצאותיו של המחקר שערכתי והמסקנות הנובעות מהן, חלק ראשון.

מטרות המחקר
"השפעתן של הטכנולוגיות המתקדמות, המשלבות שימוש בעזרים דידקטיים, במערכות שפיתחתי, בסביבות למידה דינמיות, על גאונות ואינטליגנציה אצל ילדים".

מסקנות המחקר
סביבות למידה המשלבות אמצעים דידקטיים מגוונים, לא רק טכנולוגיים, המובנות במערכות האינטראקטיביות החינוכיות שפיתחתי, מעניקות תרומות ממשיות לרמת האינטליגנציה של הילדים ומאפשרות להם בתהליך מתמשך, להימנות על קבוצת הילדים המוגדרים, כגאונים.

דוגמאות מסביבות הלמידה שפיתחתי התורמות לפיתוח גאונות ואינטליגנציה אצל ילדים

תוצאות המחקר קיבלו חיזוק מתוצאות מחקרים מלווים חיצוניים במדינות שונות המצביעים בצורה מובהקת, שהישגיהם של תלמידים שלמדו בסביבות למידה שפותחו על בסיס תפיסתי במהלך השנים, גבוהים בהרבה, מאלו שלא למדו בסביבות אלו.

המחקר המקיף עקב אחרי אלפי תלמידים שלמדו באמצעות מערכות הלמידה האינטראקטיביות השונות שפיתחתי, במהלך 3 שנים ברצף במדינות שונות. עובדה חשובה זו ונתוני ההשוואה המקבילים שהועמדו לרשותי מקבוצות תלמידים אחרות, שלא למדו באמצעות המערכות האינטראקטיביות, מעניקים למחקר משנה תוקף, לגביי יעילותן המוכחת של המערכות שפיתחתי בהשוואה, למסלולי למידה רבים אחרים.

מניתוח הממצאים הרבים שנאגרו אצלי, על ציר הזמן המתמשך של המחקר, ביצעתי שינויים והתאמות ביעדים הפדגוגים ובכלים השונים שפיתחתי, אשר היוו, פלטפורמה דינמית במהלך פיתוח המערכות המתקדמות בהמשך, במטרה להעניק לשכבה רחבה יותר של ילדים, תרומות מתמשכות, לרמת האינטליגנציה שלהם.

בחלקו האחרון של המחקר, אביא לידיעתכם את הממצאים שהתקבלו מניתוח הנתונים לעניין הסוגיות המרכזיות של המחקר.

כתבו תגובה