מחקרי בנושא פיתוח גאונות ואינטליגנציה – חלק שישי

–> לקריאת החלק הקודם

הילדים רואים, נחשפים ועוסקים בין השאר בחומר בעייתי ביותר שכולל אלימות, מין וכו'. כמו כן, ההתעסקות במכשירים האלקטרוניים גורמת לכך שהילדים נמצאים לבד, מנוכרים ופחות משחקים ביניהם.

חשוב שנגרום לילדים להיות יותר מאושרים, להצליח בחיים ושתהיה לנו חברה טובה יותר, על ההורים, על המורים ושאר הבוגרים מסביב לילדים ללמד את הילדים את בינת הלב (אינטליגנציה רגשית).

מוטלת עלינו החובה להקנות לילדים את כישורי החיים:

• מודעות לרגשותיהם ולרגשות הזולת
• לקיחת אחריות ומחויבות
• התמדה בביצוע משימות והשגת יעדים
• שליטה על דחפים
• אכפתיות מהזולת
• התגברות על כישלונות
• מיון של מידע ועוד

 

הלומדה הראשונה בעולם שפותחה על ידי למסך מגע

אינטליגנציה רגשית כיכולת קוגניטיבית (Ability EI)

החוקרים מאייר וסאלובי מגדירים את האינטליגנציה הרגשית:

"היכולת לזהות רגשות, לעשות בהם שימוש ככלי עזר לחשיבה, להבין רגשות, ולווסתם באופן המקדם צמיחה אישית".

ניתן לזהות 4 מודלים מרכזיים להגדרת ומדידת אינטליגנציה רגשית:

• תפיסת רגשות
• שימוש ברגשות
• הבנת רגשות וידע רגשי
• ניהול רגשות

חלקו הנוסף של המחקר יעסוק ב – "שיפור האינטליגנציה הרגשית".

כתבו תגובה