מחקרי בנושא פיתוח גאונות ואינטליגנציה – חלק ראשון

מטרות המחקר

"השפעתן של הטכנולוגיות המתקדמות, המשלבות שימוש בעזרים דידקטיים, במערכות שפיתחתי, בסביבות למידה דינמיות, על גאונות ואינטליגנציה אצל ילדים".

מערכת ה -EduMatrix  (אדיומטריקס) שפיתחתי

מערכת ה -EduMatrix (אדיומטריקס) שפיתחתי

בעשרים השנים האחרונות, בנוסף לפיתוח שיטות למידה חדשניות משולבות בטכנולוגיות ושיטות חינוכיות משלימות, חקרתי את שני המושגים המשיקים מצד אחד והקוטביים מצד שני, גאונות ואינטליגנציה, תחת הכותרת המוגדרת במטרות המחקר.

קיימים מחקרים רבים ורציניים בנושאים משיקים. הזכות שנפלה בחלקי, שבמהלך השנים הצלחתי תוך כדי שיפור ושינוי כיווני הפיתוח והיישום שלי, לבחון בזמן אמת, את עוצמת ההשפעות של המערכות שפיתחתי ללא פילטרים בתרבויות מגוונות.

לכל אחד מאיתנו קיימת היכולת, לתרום לחברה בתוך מעגלי העשייה הקטנה המקיפה אותנו, תועלות רבות משנראה ולהעניק לדורות הבאים, שכבה רחבה איכותית יותר של אנשים חושבים ויצירתיים, בעלי רמת משכל גבוהה – גאונים.

לשמחתי, במהלך עשרות שנים של ביקורים במוסדות חינוך בעולם, התאפשר לי לעקוב אחרי איכויות הלמידה והשפעותיהן המשמעותיות והעמוקות על ילדים, באמצעות המערכות האינטראקטיביות שפיתחתי.

* * *

מטרות המחקר, שהקיף אלפי תלמידים משכבות גיל שונות, הכתיבו לי התייחסות למספר סוגיות מרכזיות אשר היוו את המסד לביצועו:

o מהי גאונות ?
o האם קיימת חשיבות לטפח גאונות ?
o האם ניתן לאמוד גאונות ?
o האם ניתן לפתח ילדים גאונים בסביבות טכנולוגיות משתנות?
o כיצד ניתן לפתח ילדים גאונים בסביבות טכנולוגיות משתנות?
o מהי אינטליגנציה ?
o האם המדדים לקביעת האינטליגנציה משקפים נתונים מדעיים?
o האם ניתן לשפר את האינטליגנציה של ילדים בסביבות טכנולוגיות משתנות?

בהמשך אציג בפניכם מענה לסוגיות המרכזיות, והתייחסותי בהמשך לממצאים המרתקים אודות, השפעתן של המערכות הטכנולוגיות המתקדמות שפיתחתי, המשלבות עזרים מוחשיים, בסביבות למידה משתנות, על גאונות ואינטליגנציה, אצל ילדים.

דוגמאות לעזרים דידקטיים מוחשיים המשולבים בפעילות במערכות האינטראקטיביות שפיתחתי

דוגמאות לעזרים דידקטיים מוחשיים המשולבים בפעילות במערכות האינטראקטיביות שפיתחתי

המעקב אחרי התלמידים, כלל תלמידים שלמדו באמצעות מערכות הלמידה האינטראקטיביות השונות שפיתחתי, במהלך 3 שנים ברצף. עובדה חשובה זו ונתוני ההשוואה המקבילים שהועמדו לרשותי מקבוצות תלמידים אחרות, שלא למדו באמצעות המערכות האינטראקטיביות, מעניקים למחקר משנה תוקף, לגביי יעילותן המוכחת של המערכות שפיתחתי בהשוואה, למסלולי למידה אחרים.

כתבו תגובה