מחקרי בנושא פיתוח גאונות ואינטליגנציה – חלק שלישי

–> לקריאת החלק הראשון

–> לקריאת החלק השני

 

גאונות היא נחלת הפרט התורם לכלל

גאונים נוטים להיות בדרך כלל מפורסמים כגאונים בתחום אחד או בכמה תחומים בעלי זיקה קרובה, כמו למשל: אלברט איינשטיין ואייזק ניוטון, שהיו גאונים גם במתמטיקה וגם בפיזיקה, לעומת, מוצרט ובאך שהוכרו כגאונים, בתחום המוסיקה בלבד.

היו מעט גאונים שנחשבו לרב תחומיים, כאשר המפורסם שבהם היה לאונרדו דה וינצ'י, שנחשב לאחד מגדולי הציירים והפסלים בהיסטוריה בד בבד עם היותו, אחד מגדולי הממציאים, מתמטיקאי, פיזיקאי ואחד מחלוצי תורת האנטומיה.

בבסיס האידיאולוגיה החינוכית שפיתחתי, המהווה את תפיסת עולמות התוכן במערכות האינטראקטיביות השונות, מושם דגש על הענקת מיומנויות וכלים רב תחומיים לילדים, החל מהגיל הרך.

מחקרים רבים שפורסמו בארץ ובעולם מעידים, ששיטת הלמידה הייחודית באמצעות מערכות החינוכיות האינטראקטיביות שפיתחתי, תורמת בצורה מובהקת להצלחה מדידה רוחבית בכל מקצועות הלמידה, בהישגי התלמידים שלמדו באמצעותן, בהשוואה לתלמידים שלמדו בשיטות אחרות.

חלקו הנוסף של המחקר יעסוק ב"מהי אינטליגנציה?".

כתבו תגובה