מחקרי בנושא פיתוח גאונות ואינטליגנציה – חלק חמישי

–> לקריאת החלק הקודם

אחת השאלות המדעיות המרתקות שנשאלת מאות בשנים עוסקת בסוגיה, האם ניתן לשפר אינטליגנציה אצל ילדים?

למרות שמרבית המחקרים קובעים שהאינטליגנציה הינה בחלקה גנטית קיימות דרכים אפקטיביות לשפר את האינטליגנציה של ילדים, יש כמה דרכים אפקטיביות לעשות כך. מה שאנחנו יורשים הוא טווח רחב למדי שיכול לנוע למעלה ולמטה ויש מה לעשות לגביו. הגורמים הסביבתיים שאנחנו נחשפים אליהם בינקות ובילדות משפיעים לא מעט ואחראים עד כמה נהיה קרובים לקצה העליון של הטווח שלנו.

בתחום הטכנולוגי חלה התפתחות רבה שגורמת "לפיצוץ" של מידע. לילדים קשה לעשות מיון. ילדים מבלים שעות בצפייה בטלוויזיה, מול המחשב ואמצעים טכנולוגים נוספים.

המרכז הלימודי האינטראקטיבי הראשון בעולם שפיתחתי

הילדים רואים ועוסקים בין השאר בחומר בעייתי ביותר שכולל אלימות, מין וכו'. כמו כן, ההתעסקות במכשירים האלקטרוניים גורם לכך שהילדים נמצאים לבד, מנוכרים ופחות משחקים ביניהם.

מחקרים רבים שנערכו על קבוצות ילדים שלמדו באמצעות שיטת הלמידה שפיתחתי, כתוכנית למידה סדורה, במטרה לבחון את יעילותה בכל הקשור, לשיפור המדדים המקובלים בבחינת רמת האינטליגנציה של הילדים הוכיחו, שאומנם ניתן לשפר את האינטליגנציה אצל ילדים.

חלקו הנוסף של המחקר יעסוק ב – "אינטליגנציה רגשית כיכולת קוגניטיבית" (Ability EI).

כתבו תגובה