מחקרי בנושא פיתוח גאונות ואינטליגנציה – חלק רביעי

–> לקריאת החלק הראשון

–> לקריאת החלק השני

–> לקריאת החלק השלישי

במסגרת המחקר שערכתי, התבקש לקבוע מספר אדני יסוד שיהוו את המסד ההשוואתי המדיד לעניין יעילות ותרומת המערכות שפיתחתי, בכל הקשור לפיתוח אינטליגנציה אצל ילדים.

מערכות למידה אינטראקטיביות לפיתוח אינטליגנציה שפיתחתי

שאלת היסוד הינה מהי אינטליגנציה ?

האינטליגנציה הינה מכלול הכישורים שבאמצעותם פותרים בני אדם בעיות הדורשות חשיבה בצורה יעילה.

תוך כדי התפתחות מבחן ה-IQ פותחו גם תיאוריות נוספות שתמכו בו. בבסיס תיאוריות אלו עמדה הנחת היסוד כי האינטליגנציה היא ישות אחידה, תורשתית ובלתי ניתנת למדידה, כלומר, יש סוג אחד של אינטליגנציה ובני האדם נולדים עם כמות ידועה של אינטליגנציה ולא ניתן לשנותה.

הפסיכולוג הווארד גרדנר פיתח את גישת האינטליגנציות המרובות המבוססת על התפיסה, שהתייחסות לאינטליגנציה כולה כמכלול אחד, הינה, חסרה מרכיבים בלתי מדידים כמותית.

האינטליגנציות המובחנות אותם מונה גרדנר בגישתו לקיומן של אינטליגנציות מרובות הינם:

• לשונית
• לוגית – מתמטית
• מרחבית
• מוזיקלית
• גופנית-תנועתית
• תוך אישית
• בין אישית
• מוסרית
• הישרדותית

גרדנר קובע במסקנתו העיקרית:

האינטליגנציה הנה היכולת לפתור בעיות או ליצור תוצרים במסגרת קהילה או מערך תרבותי מסוים.

חלקו הנוסף של המחקר יעסוק ב – "האם ניתן לשפר אינטליגנציה אצל ילדים?"

כתבו תגובה