במהלך השנים, פיתחתי שפה גרפית המכילה מאות סמלים וצלמיות (אייקונים) ששימשה את המשתמשים הצעירים במערכות הלמידה האינטראקטיבות שפיתחתי.
השפה הגרפית הוכחה ככלי יעיל ביותר להגברת מוטיבצית הלמידה וככלי תורם משמעותית בהפנמת מיומנויות חשיבה, זכרון, תפיסה מרחבית, פיתוח מיומנויות חברתיות ונוספות אצל המשתמשים הצעירים.
אחת התועלות המרכזיות בשימוש בשפה הגרפית הוכחה כיעילה ביותר בפרוייקטים שיזמתי והובלתי בין אוכלוסיות משתמשים במדינות שונות, דוברות שפות אם שונות.
חסם השפה בגיל צעיר, יכול להוות גורם מעכב ביצירת כישורים חברתיים ואינטראקציה בינאישית, השימוש בסמלים מאפשר הסרת החסם ופריצת סכרים התורמים לשיתופי פעולה מדהימים.
ניתן למנות מספר כישורים חברתיים המושפעים ישירות משימוש בשפה הגרפית:
• יכולת שיתוף פעולה
• פתיחות והכרת האחר
• פיתוח כישורי הבעה – שיחה
• פעילות במסגרת כללים וחוקים בקבוצה
• היכולת להביע רגשות ולהיפתח לרגשותיו של האחר
• פיתוח בטחון עצמי בכל הקשור להבעת עמדה
• מודעות לצרכיו של הזולת
• תחרותיות – היכולת להתמודד ולחוות כישלונות
• פיתוח היכולת לאזן בין צרכיו של המשתמש לצרכיו של האחר