חשיבות העיצוב הדיגיטלי, המיושם בפיתוח מערכות הלמידה האינטראקטיביות שפיתח גולדנברג פסי

מניסיוני ארוך השנים עם ילדים בתרבויות שונות בפיתוח גאונות ואינטליגנציה, עולה, שקיימת חשיבות מרובה למקד בעיצוב הדיגיטלי של האמצעים המשמשים לפעילויות עם המערכות האינטראקטיביות החינוכיות, אסתטיקה, גיוון, סקרנות ועניין, בהתאמה למטרות הפעילות, גילאי היעד של המשתמשים וההדגשים הפדגוגים.

דוגמאות ממסכי פעילות, המשובצים בלומדות במערכות האינטראקטיביות שפיתח פסי גולדנברג

 

בעידן בו העושר של האמצעים הדיגיטליים הנגישים, הנו מנת חלקו של כל ילד, אין זה פשוט לאתר סגנון עיצוב מותאם עכשווי, שיהווה מוטיב מושך לפעילויות בתחום מערכות החינוך הממוסדות, שמטרתן פיתוח גאונות ואינטליגנציה אצל ילדים.

שלא כמו בחומרים נגישים קיימים רבים בשוק החופשי לרבות, תכניות טלוויזיה, משחקי מחשב, משחקים דיגיטליים אינטראקטיביים ועוד, קיימות מגבלות שונות על אופי העיצוב המיועד לשימוש במסגרות החינוכיות המוסדיות, ממלכתיות ופרטיות כאחד, בהן חובה להימנע מהצגת אלמנטים ותכנים אלימים, רמזים מיניים, השמצת מגזרים חברתיים מגדריים ועוד.

בעיצוב הדמויות המאוירות המלוות את התלמידים בפעילויות המגוונות במערכות הלמידה, מושם דגש פסיכולוגי, חשיבתי מעמיק, לפיו עיצובן של הדמויות והתכונות המאפיינות אותן, יאפשרו לתלמידים לחוש כלפיהן, הזדהות, אמפטיה וחשיפה מדורגת לשלל תכונותיהן המאפיינות, בשלבי הפעילות, בעולמות התוכן השונים.

במערכות המתקדמות, נעשה שימוש ב"משפחות" של דמויות תוך כדי בידולן לא רק בעולמות התוכן שהן מייצגות, אלא ובעיקר, בכישוריהן ובהבלטת השוני האינדיבידואלי, בתוך ה"משפחה".

דוגמאות לדמויות המלוות את התלמידים בפעילויות בעולמות התוכן, במערכות האינטראקטיביות שפיתח פסי גולדנברג

 

בנוסף לייחודיות המאפיינת את מערכות האינטראקטיביות שפיתחתי, בהן נעשה שימוש בעזרים מוחשיים, לעיתים מוטוריים במקביל לשימוש באמצעים דיגיטליים ויזואליים אינטראקטיביים, העיצוב הדיגיטלי חייב ש"יתחרה" בשפע המוצע בשוק, במטרה מובהקת, להעניק לתלמידים עניין לא רק בתחום הפעילות, אלא, יצירת סביבה מעניינת התורמת להגברת המוטיבציה הלימודית וכפועל יוצא מכך, העמקת הפנמת ויישום המסרים הפדגוגיים, המהווים בסיס לפיתוח מיומנויות ואינטליגנציה.

כתבו תגובה