המלצות

במהלך עשרות שנים של פעילות ענפה מוצלחת בישראל, הותקנו אלפי מערכות למידה בגני ילדים, חטיבות צעירות, בתי ספר יסודיים, מרכזים עירוניים, מרכזים פרטיים, מוסדות אקדמיים, מכללות ועוד.

גולדנברג פסי, זכה לכבוד והוקרה מצד גורמים רבים, ממלכתיים ואחרים, כמי ששם דגשים בפיתוח המערכות האינטראקטיביות שהמציא ופיתח, שיישומן מוקד, בשיפור האינטליגנציה, פיתוח ילדים גאונים בסביבות טכנולוגיות אינטראקטיביות ופיתוח מיומנויות חשיבה ורבות אחרות.

משרד החינוך – מדינת ישראל
ד"ר חיים רובינשטיין
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

מפקח על החינוך לזהירות ובטיחות בדרכים.

"החומרים שהוצגו בפניי בצורה מרתקת חוויתית מעניינת ומשכילה ביותר. נותן פן רחב מעניין וחוויתי ביותר בלימוד תחום הבטיחות בדרכים.

הלימוד במרכז המוצע על ידך הוא חוויה חינוכית ללומד בעלת משמעת פדגוגית רחבת היקף אשר מקנה כלי חשיבה והתנהגויות מעבר לחומר הנלמד.

הוצגו בפני שפע של התנהגויות נכונות בלימוד הנושא.

החומר שהוצג לא רק בעל משמעות של התחום הצר בלימוד הנושא בלבד, אלא גולש לתחומים רבים (בצורה אינטגרטיבית) חובק עולם של כישורים קוגניטיביים רבים ומגוונים".

* * *

 

משרד החינוך – מדינת ישראל
מר חיים כרמי, מפקח על ההחינוך  לזהירות ובטיחות בדרכים
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

מתוך מחקרו שעסק על פיתוח מערכת אינטראקטיבית ללימוד זהירות ובטיחות בדרכים שהמציא ופיתח גולדנברג.

"לסיכום המחקר, נכחתי לדעת כי לסביבה לימודית מתוכננת, מאורגנת, ומטופחת , יש השפעה עמוקה על תהליכי הלמידה. ככל שהמורה יקדיש מחשבה לסביבה הלימודית ולמסרים שהוא רוצה להעביר דרכה, כך תגדל השפעתה על התלמיד. על הסביבה הלימודית להיות: מעניינת, מתוכננת, מגרה, מזמנת, אסתטית, אטרקטיבית יוצרת חוויה לימודית. אם נוסיף לה אמצעים טכנולוגיים ממוחשבים בשילוב דמיון יצירתי נוכל לפתח סביבה שתהיה איכותית ביותר.

נחשפנו כאן לסביבת למידה אשר הייתי מכנה אותה אולי ' עתידנית', שכן לדעתי היא מקדימה את זמנה או אולי היא הסנונית הראשונה של סביבות למידה אטרקטיביות רבות גירוי, יוצרת סקרנות, תחרותיות והנאה מתהליך הלמידה".

* * *

 

מנכ"ל ב.ב.ד בטיחות בדרכים המרכז להדרכה 

מר דני שטרוזמן
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

 

  • "צפיתי רבות והתנסיתי בפעולת המתקן, כמעט מאז היוולדו. התרשמתי שיש ביכולתו להשפיע על תלמידים המשתתפים בשיעורי חינוך ובטיחות בדרכים בבית ספרם וחשופים למסרי הבטיחות ברציפות כלשהי – לקבל על עצמם את המחויבות להתנהגות בטיחותית בדרך ולבסס את הידע בנושא.
  • בעידן הטכנלוגי הנוכחי, חשיפת התלמידים לטכנולוגיה המאוד מתקדמת והעדכנית המופעלת במרכז – חוויתי מאוד מרשימה מאוד ומקלה על השגת מטרות המרכז.
  • עמדות הפעילות הפעילות הממוחשבות, בהן הלומדה והעזרים והמתקן המוטורי קוגינטיבי מקצועיים ומקרבים את התלמיד למטרות בצורה יעילה יותר מאשר למידה קונבנציונלית בכיתת לימוד בבית הספר."

* * *

 
משרד החינוך והתרבות – מדינת ישראל

ד"ר יוסי איתן – יועץ פדגוגי
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"מנקודת ראות פדגוגית חינוכית, אין ספק שביקור במרכז וההתנסות בו מזמנים לתלמידים חוויה לימודית משמעותית ורבת עוצה שאינה מוכרת להם כמעט משום מסגרת לימודית אחרת הדבר בא לידי ביטוי החל בעיצוב האסתטי והמקצועי של המתקנים והאביזרים, דרך החשיפה לאתר קסום ועתיר גירויים והרפתקאות, דרך המפגש עם סיבבה לימודית עתירת טכנלוגיה, עשירה באתגרים הדורשים שימוש באינטליגנציות וכישורים מגוונים ומספקת משוב מיידי ומדויק על כל ביצוע. כמו כן ניתן להתרשם מהתבוננות במהלך הפעילות של התלמידים במרכז ממידת העצמאות הרבה שהם נדרשים ויכולים להפעיל בביצוע חלק גדול מהמשימות ומהתחושה האמיתית של שליטה ובקרה עצמית המתלווה אליה כל זאת מתבצע במידה מינימלית של תחרותיות ולחץ הנובעים מהשוואת הישגים.

כל אלה באים לידי ביטוי האווירה הנעימה הונינוחה השוררת לכל אורל הפעילות, במידה הרבה של שיתוף הפעולה וההתלהבות של התלמידים (גם בביקור שני או שלישי במרכז) בהעדר כמעט מוחלט של הפרעות או בעיות משמעת ובמשוב חיובי של התלמידים ומוריהם בסוף הפעילות".

* * *

 

סיכום חוות הדעת

"המרכז הוירטואלי מהווה דוגמא יוצאת דופן ומרשימה לסביבה לימודית אלטרנטיבית המאפשרת למידה, תרגול, אימון והפנמה של עקרונות וכללים בתחום החינוך לזהירות ובטיחות בדרכים. הלמידה המתרחשת במרכז כוללת שלושה מרכיבים מרכזיים : ידע, עמדתו והתנהגות וזאת תוך כדי חיזוק הכבוד והיחס הרציני לתחום, בכך יש למרכז תרומה משמעותית וייחודית ללמידה בתחום ונראה כי שילובו במערך התוכניות והפעילויות של החינוך לזהירות ובטיחות בדרכים הוא חיזוק ותוספת חשובים".

* * *

 

מש"ב
מרכז הדרכה בינלאומי
ע"ש א. עפרי
ירושלים

מר אריאל סייפדהלד
מנהל הקורס
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

" הביקור תרם רבות להצלחת הקורס והמשתלמים הביעו התרשמות עמוקה מרעיון הפרוייקט ומתכני הלימוד המיושמים בו, במיוחד מהעובדה שהמקום מתאים לפעילויות של קהלים בגילאים שונים ובעלי צרכים ויכולות מגוונים. כל זה בא לידי ביטוי במשובי ההערכה, בהם זכה הביקור לציון 4,71 מתוך 5.

* * *

 

משרד החינוך
מפמ"ר מחשבים בחינוך, משרד החינוך
ד"ר בן-ציון ברטה
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"במסגרת פרויקט שיפור ההישגים של התלמידים באופקים בהבנת הנקרא, מערכות הלמידה של פ.מ.ד. תרמו תרומה ניכרת וחשובה ביותר להצלחת הפרויקט.
מערכת התמיכה הפדגוגית של החברה ליוותה את צוותי החינוך ברגישות ובהפגנת ידע פדגוגי מעמיק ביותר"

* * *

 

המכללה לחינוך ע"ש קיי
באר שבע

ד"ר ברכה קייזר
מרכזת מחשבים בחינוך מיוחד
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"מיום שהכרתי את התכנית הדידקטית המקיפה באמצעות המחשב ומיום שהפעלתי את הלומדות של פ.מ.ד., על אוכלוסיות יעד שונות – ראוי לציין שהתלמידים הפיקו תועלת והתקדמו בארגון החשיבה."

"אני מנצלת כלי זה כקשר ייחודי לילדים פגועי מוחין ולילדים מוגבלים אחרים, המוצאים במחשב את ידידם היחיד, המאפשר לגשר בינם לבין סביבתם. גם האוכלוסיה בעלת הפיגור נהנת להשתמש במחשב, המעניק משוב מיידי וחיזוק חיובי במאמץ קך ומסייע להצליח במשימה.

מורים של החינוך המיוחד ומשתלמים שונים במסגרת החינוך פונים אליי להדגים להם את הלומדות הדידקטיות בנושאים הבסיסיים של המוכנות."

* * *

 

משרד החינוך
בית ספר א.ד. גורדון פ"ת
ד"ר ורדה גרנות מנהלת
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"ברצוני להודות לך ולצוות עובדיך על שיתוף הפעולה ההדוק והתמיכה שהחברה מעניקה לבית ספרנו מספר שנים, בפרויקטיים משותפים המשלבים פעילות בלומדות פ.מ.ד. ותכני הלמידה בבית ספרנו.

לעיתים נדירות ניתן לשתף פעולה עם גורם כפ.מ.ד. שהינו בעל פתיחות כה רבה, ואשר נכון לתרום מניסיונו לקידום פרוייקטים חינוכיים וזאת שלא על מנת לקבל תרומה.

חשה אני כי רב חלקכם בפרסים ובהערכה שלהם זוכה בית הספר בשנות ניהול ותודתי הצנועה מובאת לעיל.

תרומתכם הרבה ניכרת ביכולתכם לגבות את הצוות החינוכי בבית ספרי, הן בהדרכות מקצועיות והן, במתן מענה לצרכינו הבלתי שיגרתיים".

* * *

 

משרד החינוך
האגף לגיל הרך
גב' מירה ששון, מפקחת על גני ילדים, מחוז ת"א ומרכז
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"מערכות הלמידה הייחודיות שפותחו על ידך המיועדות לגיל הרך, מהוות פריצת דרך טכנולוגית שטרם נראתה כמותה.

ברצוני לשים דגש על איכות החומרים הפדגוגים, חומרי העזר לגננות שנערכו בצורה המקצועית ביותר, האמצעים המוחשיים ולומדות המחשב.

לאחר מעקב ארוך אחרי פעילות ילדים בגני ילדים שונים, בפעילות עם מערכות הלמידה שפיתחת ובהשוואה לילדים שלא למדו באמצעות מערכות אלו אני יכולה להצביע בוודאות, שתרומת המערכות שפיתחת להתפתחותם של הילדים לרבות בהבנת חומרי הלמידה הקיימים בתוכנית הלימודים הקיימת, הינה עצומה".
עלה והצלח.

* * *

 

עיריית פתח תקוה
מנהלת המחלקה לגני ילדים
גב' יפה שטרנברג

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"עם הכנסת המערכות הראשונות לגני הילדים בעירנו זכינו לביקורים של אנשי אקדמיה וחינוך משכבות שונות. כולם העטירו שבחים הן על צורת הפעילות הגיבוי הדידקטי ומריכיב הערכה.

בין אלה שביקרו והמליצו חמות אזכיר את מר דניאל מילין, ד"ר צביה ולדן, גב' שרה בורק ואחרים".

* * *

 

משרד החינוך
האגף לגיל הרך
גב' מלכה שולמן
מפקחת על גני ילדים, מחוז מרכז
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"אני עוקבת זו השנה השלישית בהתפעמות אחרי פעילות הילדים באמצעות מערכות הלמידה של פ.מ.ד. בגני ילדים.

אין בי ספק שהמערכות הלימודיות המשלבות עזרים דידקטיים ולומדות חכמות, תורמות רבות מאוד לילדים לא רק מההיבט של החשיפה לטכנולוגיה אלא ובעיקר לתרומה לגיבוש החברתי של הילדים להעשרת עולם ולהעמקת הפנמת תכני הלמידה המועברים במערכות בדרכים קסומות.

הגננות המפעילות את התוכנית עם המערכות של חברתך, לא מפסיקות לשבח את צוות ההדרכה שלכם המעניק להם את מלוא התמיכה והעזרה הנדרשים להצלחת הפרויקט המיוחד.

אני מקווה שהפרויקט יורחב בעתיד הקרוב לערים נוספות"

* * *

 

משרד החינוך
האגף לגיל הרך

גב' אורה כנר
מפקחת על גני ילדים, מחוז מרכז
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

עבור: גולדנברג פסי

"ברצוני לציין את תרומתן העצומה של מערכות הלמידה האינטראקטיביות של חברת פ.מ.ד. שהותקנו בגני הילדים שתחת פיקוחי.

השינוי העצום שחל אצל הגננות אחרי הקורסים שעברו אצלכם בשלב ראשון ומאוחר יותר הליווי בגנים, חולל שינוי של ממש בתרבות הלמידה בגנים.

אורחים רבים שהבאתי לצפות בפעילות הילדים בגני הילדים, בהם הותקנו העמדות נפעמו לגלות את תרומת המערכות הרבה בזכות המרכיבים המגוונים שלהן, מערכי השיעור המפורטים והמעצימים ובעיקר בזכות העומק הפדגוגי הבא לידי ביטוי בכל שלבי הפעילות במערכות"

* * *

 

כתבו תגובה